Alla inlägg under augusti 2009

Av Marie - 30 augusti 2009 20:36

Var det dax för min sockerbelastning då ett par i min släkt har diabetes och jag gått in i V29. Jag var riktigt nervös för detta dels för att jag inte skulle få äta något på hela morgonen och även för resultatet.


vi kom dit kl 8 på morgonen och vägdes och blev stucken hade då 5,1 i blodsocker och mådde riktigt illa av hunger.


Sen var det bara att dricka denna goja, 4dl skulle ner inom  5 min så första glaset halsade jag utan problem men började känna mig mer illamående, andra glaset väntade jag med enligt direktiv ett par min.


När resten skulle ner tog det mot direkt men ner skulle det så det var bara att svälja och se glad ut men jag lovar hade jag fått en klunk till hade det kommit upp igen.


När detta väl var nere så började väntan. Två timmar skulle jag va där i väntan på nästa prov som visade ett toppen värde på 5,5 så alla var nöjda. Som tur va följde Denny med in och hjälpte mig genom detta.


Vi hade också tid till barnmorskan så det var mätning av magen som såg bra ut och sen skulle vi lyssna på hjärtat och fick då höra första sparken.


Jag det är sant sputnik tyckte tydligen inte om att hon körde mikrofonen över magen så han/hon tog satst och sparkade rakt i mikrofonen. Inte ens barnmorskan kunde hålla sig för skratt när hon hörde det så det blev ua på fosterrörelser.


Vi satt också och pratade om bälte då jag fått problem med foglossning och har ibland så ont att jag knappt kan gå. 


Så när de äntligen släppte iväg mig bar det raka spåret till Mc Donalds fär att få mat i magen där bjöd vi min mor på maten som tack för att hon följt med och passat våra nyopererade hundar under dessa timmar jag var på MVC.


Sen gick vi lite i Ljungby centrum  innan vi körde till Älmhult för att kolla upp bälte och jag hade tur jag fick ett med en gång och jisses vilken skillnad det gjorde inte alls lika ont med det på.


Till slut hamnade vi i Osby där päronen bor så vi åt middag och hade trevligt innan vi helt utmattade åkte hem. Så tack mamma för en trevlig dag.


Kommer snart att skriva lite oftare för nu kommer snart föräldragruppen igång samt ett möte med aurora gruppen i växjö.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards