Direktlänk till inlägg 15 oktober 2009

Torsdag

Av Marie - 15 oktober 2009 17:56

Då har ytterligare en vecka gått plus några dagr.  Jag försöker ta det så lugnt som möjligt men det är svårt när allt ska strula. Men efter mycket krigande så löste det sig ändå.


Var förra onsdagen på aurora gruppen och fick då besöka ett förlossningsrum med min man. Lite kuslig känsla att va i ett sådant sterilt rum och veta att här ska jag tillbringa tiden då bebisen vill ut. Men samtidigt känns det tryggt att veta hur miljön är i rummen.


För rädd och osäker det är jag men samtidigt nyfiken och vill  träffa denna lilla person som bor i magen så vi tar en dag i taget och jag har mycket stöd av min man och övrig familj. Så det går nog bra i slutänden.


på torsdagen var vi på MVC för besök och allt var bra som vanligt och jag hade då gått ett kg över start vikten så jag fick mycket beröm för det. Samtidigt fick jag veta att jag skulle på ett extra uldraljud då jag hade några kg för mycket när jag blev gravid så hon ringde och jag fick tid redan på fredagen.


Efter mötet var det dax för sista föräldragrupps mötet och det var lika segt som innan. Är nog första utbildningen som inte gett mig någon som helst kunskap. Men ingen att gråta över. Det finns så många man kan be om råd från.


På fredagen var det då dax för ultraljudet och lite små nervösa var vi. Men allt såg bra ut och barnmorskan sa att det fortfarande är en vild krabat. Hon kom ihåg oss från första ultraljudet.


Bebisen hade sjunkit ner så pass att hon hade svårt att få rätt mått på huvudet men fixerat var den iaf. Hon sa också att bebisen hade ett jättefint hull, 2330g låg vikten på och att Han/Hon hade tagit mycket av min kropp och att det kommer synas när jag fött.


Så jag går här hemma och som sagt försöker ta det lugnt. Har svårt att  röra mig och att sova pga smärtan i magen så jag ligger ofta i bad och slappar eller bara njuter av en varm dusch för att försöka samla på mig energi.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 20 september 2010 18:27

Noah är nu 10 månader och har för första gången varit inlagd på barnakuten. Det hela börjadmed en diarré som blev värre o värre och feber som till slut gick upp i 40,3 grader samt att han kräktes. Efter mycket samtal till barnakuten under första dy...

Av Marie - 22 augusti 2010 19:02

Ja vad kan man säg här går det framåt med stormsteg. Noah har hunnit bli 9 månader och har fått 4 tänder 2 nere och 2 uppe så han ser lite ut som en vampyr. Han har också lärt sig ålskutta. Han ligger på magen och skuttar med ena benet och rumpan...

Av Marie - 13 maj 2010 19:03

Vart tar tiden vägen. Vår älskade pojk fyller idag 6 månader o han fick sin första micro i present. Det är nämligen så att vår gamla micro har efter lång & trogen tjänst gått i pension.   Han har nu vuxit ur storlek 62 och har nu 68 i kläder. T...

Av Marie - 9 maj 2010 14:29

Hej svejs här händer grejer.   Noah fyller 6 månader nästa vecka o han har blivit en riktigt ståtlig kille.   Skallen har torkat efter dopet o första o andra vaccineringen är avklarad.   Sen slutet på april är noah med familj numera Ander...

Av Marie - 18 februari 2010 18:55

Jag måste bättra mig på att blogga.   Noah växer så det knakar iaf.   Han har deltagit i sitt första plastparty och varit med om sin första begravning, min farmor gick bort för ett par veckor sedan.   Han har även blivit blöt om skallen u...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards