Alla inlägg under december 2009

Av Marie - 7 december 2009 18:35

Nja kanske inte riktigt. Men fotograferas ska vi imorgon så vi ska komma in i tidningen ska bli kul att få en familje bild så håll koll på familjesidan  i smålandsposten efter oss.


Som jag tidigare skrivit har det varit totalt kaos här med nya rutiner som vi inte fått kläm på riktigt än.


Igår söndag var mina föräldrar på besök och avlastade oss genom att ta Noah så vi fick sova en stund och det var guld värt ska ni veta. Så tusen tusen tack. Jag fick varva ner från 150 till 50 och det känns otroligt skönt idag. Jag har tagit dagen på ett helt annat sätt.


Ska va en heldag i växjö imorgon och gå på lite olika möten så det ska bli kul att se hur detta går.


Ha det!

Av Marie - 2 december 2009 15:45

Har det varit denna veckan.


Det började med att i måndags började denny ett nytt jobb vilket innebär att jag och Noah får lära oss nya rutiner och så för att komma genom dagen utan pappas hjälp.


Kan säga att det blev ingen bra start. För Noah vaknar och jag blir lite stressad över hur jag ska få allt att gå runt men jag kör igång diskmaskinen och förbereder för frukost medan Noah börjar bli mer och mer otålig.


Jag får i han och mig frukost och behöver byta på han så med ny blöja går vi ut i köket och jag blir utan förvaning dyngsur på benet och tror jag satt blöjan fel men han e fortfarande torr så jag sätter mig på stolen och konstaterar snabbt att även Noah nu blir blöt. Samtidigt som han blir förbannad över detta ser jag ena hunden jaga ngt i luften.


Jippi kopplingen till diskmaskinen bara sprutar ut vatten över halva köket.


så där ligger jag under diskbänken och försöker få det att sluta när min syster kommer på besök. snacka om rolig syn ...


Tisdagen var inte heller så enkel då han hade maga knip och bara skrek så jag blev både ledsen och frustrerad över att inte kunna lugna han på natten till onsdagen spyr han ner allt i sin väg innan han tillslut somnar.


Idag har det gått bättre då han varit på lite goare humör. Han har skrekit ätit  och spytt efter maten. så nu väntar vi på pappa. 

Ovido - Quiz & Flashcards