Alla inlägg under september 2009

Av Marie - 29 september 2009 15:58

Var nämligen i kontakt med BB idag.


Jag har hela natten haft en hemsk smärta i magen ungefär som att man kör magen genom en köttkvarn. Detta höll i sig på morgonen och blev aningen värre under tiden jag var på netto och arbetsprövade plus att jag nu har ett konstant tryck neråt som inte vill ge med sig.


Jag klarade inte av att vara på netto utan beslöt tillsammans med arbetskamraten att jag bryter för dagen och kollar upp smärtan istället.


Så kvart över 7 idag ringde jag till BB i växjö och förklarade läget.


Vi kom fram till att jag fått igång kraftiga förvärkar och ska vara i ryggläge resten av dagen och även imorgon. Smärtan jag har var hon lite osäker på så blir det inte bättre ska jag testa med 2 alvedon och vila och om det inte ger med sig ska jag kontakta dem igen och komma in för kontroll.


Trycket jag har neråt är att barnet har placerat sig i läge sa hon så det är något jag kommer känna av resten av veckorna nu. Det synns me för jag har inte magen uppkörd i halsen längre utan den har kasat ner en bra bit nu.


Så just nu ligger jag i soffan och myser med hundarna och bläddrar i kanalerna och inte ett dugg finns på tv. Men det ger iaf resultat för när jag ligger känner jag bara bebisen som sparkar men ingen smärta den kommer mer när jag ska resa mig nu fast det börjar me bli bättre och bättre så jag hoppas det går över och bebisen stannar inne några veckor till.

Av Marie - 24 september 2009 21:05

Hur bemästrar man den när allt kör ihop sig??


Sputnik mår bra och tror nog han/hon ska bryta sig ut genom magen. Känns så ibland då han/hon töjer ut magen som värst. Jag är nu i v 32 så dagen D kommer närmre och närmre.


Vi har varit på första träffen med aurora gruppen hunnit me ett besök på MVC och idag börjat föräldragruppen  sen har jag min arbetstprövning på netto som jag ska orka med och tillråga på allt är det nästan krig mellan gubben och ams handläggaren så vi har mängder av bollar i luften. Så som sagt ta det lugnt och vila upp mig vad innebär det?


Men jaja det lättar nog så småningom hoppas jag.


Denny ska iväg ihelgen så jag är tillfällig gräsänka tilsammans med hundarna så jag får se vad jag kan göra för att sysselsätta mig och inte bli uttråkad.


Nej nu är det bedtime ska ju upp snart igen halv 5 närmare bestämt.


Natti natti

Av Marie - 16 september 2009 15:48

Så nu börjar vi räkna ner.

Det börjar också hända lite grejer som ex i tisdags så jag var på första träffen med aurora gruppen och gud vad skönt att ha någon som tar min rädsla på allvar och ska göra vad det kan för att göra förlossningen så positiv som möjligt för mig.


Jag berättade vad jag känner och hon skrev till journalen. Jag ska dit på ett par samtal till inklussive ett besök på förlossningsavdelningen så det känns tryggt.


Sputnik gör verkligen skäl för sitt smeknamn för den senaste tiden har det inte varit lugnt i magen han/hon har hållt på 24/7 känns det som så sömn vad är det??


Han/hon har hittat sin favorit plats och det är att trycka eller sparka på höger revben. Så jag är rätt öm där för vänster sida rör han/hon inte. Pappa fick sig ett par sparkar i ryggen me när vi låg o gosa i sängen innan läggdax.


Vi har även varit med mormor och morfar  i ullared och gjort riktiga fynd tack för en trevlig dag.

Imorgon torsdag ska vi på MVC igen så jag kommer skriva om det me samt nästa vecka drar föräldragruppen igång.

Ovido - Quiz & Flashcards